Sunday, April 6, 2014

Sayang,sayang,sayang

Sebelum ni kita cite pasal rindu,apa kata kita

cite pasal sayang pulak.hihi...

Kali ni tak ada la maksud sayang daripada

Kamus Dewan,hihi..coz kamus tak ada di

hadapan aku...

Adakah dengan mengucapkan "saya sayang

awak" itu dah menunjukkan kita sayang pada

seseorang..

Pada pandangan aku,sayang tu tak

semestinya dengan ucapan sahaja je kot..

Macam2 cara ada untuk menunjukkan rasa

sayang kepada orang yang kita sayang..sapa

setuju angkat tangan.hihi

Selalu kita dengar dialog ni

Si A : "awak tak sayang saya ke?

Si B : "sayang,pasai pa awak kata macam tu?"

Si A : " ye la,selama ni awak tak cakap pun

           yang awak sayang saya"

Betul tak?

Namun begitu ada seorang kakak ni ada

berpesan pada ku "sayangi diri kita dahulu

sebelum nak orang sayang kita dan jangan

sayangi orang lain lebih daripada kita sayangi

diri kita..kerana jika kita dilukai oleh orang tu

kita akan ambik masa untuk bangkit semula"

Dia cakap berdasarkan pengalaman hidupnya

Yang menyayangi seseorang tu lebih daripada

dirinya,,huhu..

So u alls ingat yea sayangi diri hang pa dulu

sebelum hang pa nak orang lain sayangi diri

hang pa,..hihi..

3 comments: